English
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403

معرفی دانشکده حقوق دانشگاه علم و فرهنگ

دانشكده حقوق يكي از شش دانشكده­ دانشگاه علم و فرهنگ است. این دانشکده هم اکنون با بيش از 600 دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسي ارشد و دكتري فعاليت می­ کند. مقطع کارشناسی حقوق این دانشکده از سال 1379 ایجاد شده و از آن سال تا كنون دانشجويان بسياري در اين گروه دانش­ آموخته شده ­اند.

عملكرد درخشان گروه در تربيت دانشجويان عالم و كارآمد بارها در موفقیت دانش­ آموختگان این دانشگاه در آزمون هاي كارشناسي ارشد دانشگاه ­هاي دولتي و نيز در تعداد پذيرفته ­شدگان­ آزمون­ هاي كانون وكلاي مركز و سایر کانون­های استانی به اثبات رسيده است.

عملكرد آموزشی و پژوهشی قابل قبول این مجموعه سبب گرديد كه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از سال 1385 تا کنون با ايجاد مقاطع كارشناسي ارشد حقوق خصوصی، حقوق کیفری و جرم­ شناسی، حقوق تجارت الکترونیکی، حقوق نفت­ وگاز، حقوق عمومی و حقوق پزشکی در اين دانشگاه موافقت كند. این دانشکده همچنین از سال 1391 دارای مقطع دکتر حقوق خصوصی است. از آنجا كه حقوق همانند فلسفه و رياضيات بيش از هر چيز به توان استدلال و نيروي انديشه انسان وابسته است، آموزش حقوق در اين دانشکده مبتني بر تقويت و ترفيع هر چه بيشتر نيروي انديشه دانشجويان و تمرين و ممارست با مسائل حقوقي گوناگون است.

دانشکده علاوه بر اعضای هيأت علمي تمام وقت، از استادان بر جسته حقوق مستقر در تهران به صورت پاره وقت بهره می برد. تخصص و تعهد، به روزبودن اطلاعات، تجربه عملي، موفقيت برجسته در دوره تحصيل، تأليفات متعدد و هم چنين ارتباط صميمي و توأم با احترام با دانشجويان از جمله ويژگي هاي همکاران دانشکده حقوق دانشگاه علم وفرهنگ است. امري كه به يقين نقش بسيار موثري در تربيت دانشجويان موفق اين رشته ايفا مي­كند.

این دانشکده دارای دوفصلنامه علمی " حقوق فناوری­های نوین" با رتبه علمی(ب) است که در بیشتر پایگاه­های علمی داخلی و بین­ المللی نمایه شده و در تارنمای http://mtlj.usc.ac.ir   قابل دسترس است

 دانشكده حقوق در راستاي سند چشم انداز كشور و جهاد دانشگاهي و با در نظر گرفتن برنامه ي راهبردی دانشگاه در پي نیل به اهداف زير است :

- تربيت دانش­ آموختگان عالم و متعهد و پژوهشگر با توان مهارتي مناسب در زمینه ­های مختلف حقوقی.

- گسترش فعاليت­ هاي پژوهشي مورد نياز جامعه حقوقی و كاربردي كردن آنها.

- همكاري آموزشي/ پژوهشی با سایر مراكز علمي كشور.

- طراحي و برگزاري دوره هاي ميان رشته اي و آموزش­ های حقوقی کوتاه مدت مورد نياز دانشجویان و جامعه.